Kontakter i JobOffice kan tilknyttes kategorier som f.eks. Kunde, Mulig kunde, Leverandør osv. Her defineres også nummerintervaller på de ulike kontaktkategoriene og nye kategorier opprettes.
Monthly Archives: januar 2017
Egendefinerte felter for kontakter
Det er mulig å opprette 3 typer egendefinerte felter: Tekstfelt Tekstfelt kan være greit å bruke dersom du kun skal skrive inn fritekst i feltet på kontaktkortet. Sjekkboks Det kan være greit å opprette sjekkbokser dersom du på kontaktkortet skal skal sette ‘hake’ på flere valg/interesser som kontakten har. Medarbeiderliste Dette kan være greit å […]
Generelt/info.meldinger
På menyen Generelt defineres følgende: Vis informasjonsmeldinger På utvalgte steder i JobOffice vil man kunne få frem meldinger med informasjon om den funksjonen som man klikket på. På hver melding kan man velge ‘Ikke vis denne meldingen igjen’. Ved å klikke på knappen ‘Vis informasjonsmeldinger’ vil slike informasjonsmeldinger settes synlig igjen.
Informasjon
Meny for registrering av firmaets adresse, telefonnnummer o.l. Informasjonen som registreres her vil fremkomme på utskrift av utgående faktura, kreditnota m.m. Endring av firmanavn sendes inn via lisensveiviseren og godkjennes hos Holte.
Fakturering/Generelt
På denne menyen fremkommer følgende: Neste fakturanummer Dersom det ikke er skrevet ut noen faktura ennå vil feltet være blankt. Du vil få spørsmål om hva du vil ha som ditt første fakturanummer, når du skriver ut din første faktura til pdf eller printer. Fra da av vil fakturanummeret øke med 1 for hver faktura […]
Firmalogo på faktura
Meny for definering av tekst og logoer på utskrift av faktura. Ikke vis firmainformasjon Fjerner firmanavn og adresse øverst til venstre på fakturautskriften Vis firmainformasjon som tekst Viser firmainformasjonen som tekst, øverst til høyre på fakturautskriften Vis logo for sentral godkjenning på faktura Viser logo for sentral godkjenning på faktura Vis mesterlogo på faktura Viser […]
Fakturering/Tekster
Definerer tekster for informasjon på faktura samt tekst på purring og inkassovarsel. {Invoice.DueDate}, {Invoice.sum} og {Invoice.No} er formler som fletter inn informasjon om den aktuelle fakturaen fra databasen.
Firma/Bransje
På denne menyen velger du hvilken bransje ditt firma tilhører. Forslag til ‘sjekklister’ og ‘egne lister’ kan også importeres for den valgte bransjen, direkte fra Holte. Listene kan redigeres og bygges ut ytterligere av brukeren etter importen, noe som ofte kan være enklere enn å starte med «blanke ark». Sjekkliste Dette er sjekkliste som den […]
Sikkerhetskopi
Vi anbefaler at du med jevne mellomrom tar sikkerhetskopi av databasen i JobOffice. Ved å klikke på knappen ‘Lag sikkerhetskopi nå’, opprettes en backup på den ovenstående destinasjonen. Når dette er utført vil det tryggeste være å kopiere denne filen (.bak) til en minnepenn, ekstern harddisk eller skylagring (Dropbox, Google drive o.l) – slik at sikkerhetskopien fysisk […]
Automatiske tjenester grossist
Dersom din leverandør støtter det, kan JobOffice laste ned faktura direkte fra leverandøren. Leverandørene genererer vanligvis faktura en gang i døgnet. For at du skal slippe å huske på å laste ned faktura, kan du stille inn en ‘automatisk tjeneste’ for dette. JobOffice vil da utføre denne handlingen på det angitte tidspunktet. Merk at det ovenstående […]
Varslinger
På menyen ‘varslinger’ kan du stille inn automatiske varslinger, f.eks. varsling på et gitt tidspunkt dersom en eller flere av medarbeiderne har avvik i timelistene. JobOffice kan også varsle deg dersom det ligger mange usendte elementer fra PocketLink i meldingssenterets utboks.