For å flytte JobOffice gjør du følgende:
- Ta en sikkerhetskopi av JobOffice på den gamle PCen først. Dette gjøres fra System – Innstillinger – Sikkerhetskopi.
- Trykk på gå til mappe og kopier sikkerhetskopien til en minnepenn eller ekstern harddisk.
- Installer JobOffice fra https://holte.no/no/support/nedlastinger/kategori/joboffice/ på den nye PCen.
- Hold Shift-tasten nede og høyreklikk på JobOffice-ikonet på skrivebordet og velg ‘Kjør som Administrator'(eller hold Ctrl. + Shift-tasten nede samtidig mens du høyreklikker på JobOffice-ikonet)
- Trykk på ‘Installér SQL’ og følg veiviseren.
- Når SQL er installert starter du JobOffice på skrivebord som administrator (Høyreklikk på ikon – kjør som administrator, eller hold Ctrl. + Shift-tasten nede samtidig mens du høyreklikker på JobOffice-ikonet)
- Legg sikkerhetskopien på denne plasseringen: C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL12.JOBOFFICE\MSSQL\Backup
- Trykk på gjenopprett sikkerhetskopi – velg så JobOffice.bak – trykk ok. Gi databasen navnet JobOffice
- Når sikkerhetskopi er gjenopprettet vil JobOffice komme opp i databaselisten.
- Høyreklikk på JobOffice og velg koble til.
- Trykk ok i neste vindu
- Logg inn med ditt brukernavn og passord.
- Du vil da komme til en lisensveiviser.
- Her må du taste ditt org. nummer og passord – velg så gratis grunnmodul og send bestilling. Når forespørsel kommer inn, så vil vi fortløpende godkjenne forespørsel