Ved å sette opp integrasjon mot dine grossister og direkteleverandører (definert som leverandører og utvekslingspartnere i JobOffice) vil du få mulighet til å:

  • få tilgang til dine priser- og rabatter
  • bestille varer
  • motta ordrebekreftelser/pakksedler
  • motta leverandørfakturaer

For å få satt opp integrasjonene mot de ulike grossistene/leverandørene er det viktig at dere i forkant har mottatt korrekt påloggingsinformasjon. Brukernavn og passord vil dere få ved å henvende dere direkte til den enkelte grossist/leverandør.

Prisfiler/prisbøker

Dette skjermbildet viser en oversikt over hvilke leverandører det er importert prisbok fra, samt hvilken dato prisene sist ble oppdatert. I tillegg vises hvilken kjedeknapp prisbok eventuelt ble importert fra. Hvis kjede-feltet viser blank verdi, betyr det at prisboken ble importert direkte fra leverandøren, og ikke fra noen kjede. Merk at leverandørnavnet for prisfilimport fra Brødrene Dahl heter nå Brødrene Dahl (VIA LOGIQ) her må vi bytte ut Skjermbildet til at Brødrene Dahl (VIA LOGIQ) vises

Standard påslagsprosenter: Her kan du angi standard påslag for førstegangs import av prisbok fra en gitt leverandør. Hvis du har importert prisbok fra den samme leverandøren tidligere, så vil de gamle påslagsprosentene benyttes ved ny import.

Endre påslagsprosenter: Ved å høyreklikke på en leverandør og velge ‘Endre påslagsprosenter’, vil meny for definering av påslagsprosenter/utsalgspriser for prisboken fremkomme.

Slette prisbok: Ved å høyreklikke på en leverandør og velge ‘Slett prisbok’, vil den valgte leverandørens prisbok bli slettet fra JobOffice. Du kan også slette mange prisbøker om gangen ved å merke flere før du velger å slette.

Sette som hovedgrossist: Ved å høyreklikke på en leverandør og velge ‘Sett som hovedgrossist, vil den valgte leverandøren settes som hovedgrossist i JobOffice. Denne leverandørens prisbok vil fra da av automatisk åpnes som standard når man åpner prisboken.

Les hvordan du importerer dine pris- og rabattfiler(her må vi bytte ut Skjermbilder til at Brødrene Dahl (VIA LOGIQ) vises)

 

Dokumentutveksling (varebestilling, ordrebekreftelse/pakkseddel og leverandørfaktura)

En utvekslingspartner er som regel en leverandør eller grossist, men kan også være en kjede. Dokumentutveksling via en kjede kan du lese mer om her: Gjennomfakturering via kjede

I dette bildet angir du nødvendig informasjon for å kunne laste ned leverandørfakturaer eller sende varebestillinger til en utvekslingspartner.

Hvis nedlasting av PDF for faktura også er mulig, vil det stå «Fakturanedlasting (med PDF)» som vist i bildet over. Fakturaens PDF vil alltid bli forsøkt lastet ned samtidig som fakturainnholdet, hvis den er tilgjengelig fra utvekslingspartneren.

Du vil også kunne se om pakkseddelnedlasting er mulig fra denne partneren, men selve pakkseddelnedlastingen må gjøres fra en PocketLink-enhet.

Les hvordan du setter opp dokumentutveksling mot dine grossister/leverandører

Du kan også kontakte oss på support@joboffice.no så får du hjelp til å sette opp dokumentutveksling med din grossist/leverandør eller kjede i JobOffice og eventuelt i PocketLink. Du vil da også få en liten gjennomgang av hvordan dette fungerer.

Med vennlig hilsen

JobOffice teamet